Jakie dać olejki zapachowe do świec sojowych?

Jakie dać olejki zapachowe do świec sojowych

Do świecy można dać dowolny przyjemny zapach. Warto jednak wziąć pod uwagę pewne kryteria doboru zapachu. Jest to temat ważny dla kogoś, kto robi świecę na własny użytek, także dla kogoś, kto chce produkt taki sprzedawać.

Preferencje, czyli ulubione zapachy do świec

Każdy ma swoje ulubione zapachy. W pierwszej kolejności wybiera takie zapachy do świec sojowych, jakie najbardziej lubi. Ewentualnie, jeśli to ma być podarek dla kogoś, to użyje olejków, które spodobają się tej osobie. Także wytwórcy świec na sprzedaż mogą uwzględnić to kryterium. Muszą wziąć pod uwagę, jakie olejki zapachowe do świec podobają się większości osób. Lubiane powszechnie zapachy to:

  • sosnowy,
  • lawendowy,
  • waniliowy,
  • różany.

Oddziaływanie zapachu użytego do świecy

Wszystkie zapachy do świec sojowych mają swoje specyficzne oddziaływania. Olejek użyty do świecy może np. relaksować, uspokajać, dawać poczucie bezpieczeństwa, orzeźwiać, poprawiać humor. Dla siebie osoba robiąca świecę wybierze taki zapach, który da konkretny efekt. Popularne jest też dobieranie zapachu do świecy sojowej, by zyskać przyjemne skojarzenia. To domena olejków sosnowych czy różanych. Wytwórcy i sprzedawcy świec mogą wybierać olejki zapachowe do świec o zróżnicowanym oddziaływaniu. Wtedy każdy kupujący znajdzie tutaj coś dla siebie.

zapach do świec sojowych malinowy

Olejek do świecy sojowej na specjalne okazje

Są sytuacje, kiedy preferencje się zmieniają. Jest większe zainteresowanie pewnymi zapachami. Dziań Kobiet i Walentynki to okresy większego zainteresowania zapachem różanym. Święta Bożego Narodzenia zwiększają zainteresowanie olejkiem waniliowym i pomarańczowym. Świeca podarowana komuś latem na imieniny może mieć zapach konwalii. Chętnie wybierane zapachy do świec sojowych latem, to także wszystkie te, które działają orzeźwiająco. Idealne są olejki o zapachu cytrynowym np. citronella.

Ktoś, kto zamawia olejek zapachowy do świecy w sklepie, nie musi poprzestawać na jednym. Użycie dwóch lub trzech zapachów czyni produkt bardziej interesującym. Jeden zapach daje mocniejszy efekt.